Paris

Scriem la ziar despre ce dorim in adancul sufletului, despre viata de zi-cu-zi. Noapte-de-noapte, in cearceafuri pline de umezeala, prin ferestre intredeschise, cu cer fara stele. Furtuna intr-un pahar  cu apa. Ma iubesc toate visele, vin dulci sa-mi alinte somnul, sa-mi dea fara de veste permisiunea de a pasi pe taramul fermecat, incalcite in urzeala, in noptile in perne de puf. As putea sa ma prefac, sa stau cu genele inchise, dar sa nu dorm, sa ascult rasuflarea ta, sa incerc sa-ti numar bataile inimii pe minut, sau sa-ti soptesc in ureche cuvinte in limbi straine. Iti simt mainile inclestate, si spatele arcuit, iti simt somnul greu, fara aer. Vreau sa ma simti si tu, dar nu ma pot apropia, nu vreau  sa invart cuverturi grele, sa te caut intre dungi si pete, patrate si flori. Se aud in soapta trecatorii pierduti in eter. Scriem la ziar despre fericirea lor, despre copiii de pe maidan si despre labradorii vecinilor. Voi continua visele mele cu pasiune, visele mele de dragoste. O sa scriem la ziar si despre ele. Se vor citi la ceaiul de la ora 5, iar poimaine vor fi trecut. Era odata, ca niciodata.

Daca as fi locuit la Paris, as fi vrut sa fiu o frantuzoaica nemernica.

Sa am un iubit, amanti, amante. Sa merg dimineata la cafenea pentru un croissant, sa colind magazinele din centru fara bani in buzunar, sa gasesc un chilipir la un colt de strada pestrit, sa-mi gasesc odihna intr-o gradina suspendata, cu vedere catre fluviu. Sa ies din cotidian sarutandu-ma la intamplare cu un necunoscut. Sa ma duc pe strada cu ochelarii de soare, si cateva prietene hazlii.

Sa am o masina mica, sa ma pot strecura pe sub arc, si sa-mi fac codite impletite.

Daca as fi locuit la Paris, as fi vorbit franceza.

Leave a Reply

