Pe strazi

Ne-am mutat într-un alt cartier. Avem ferestre noi şi altă stradă spre care să ne uităm. Îmi plac noile perne, căci canapelele au rămas aceleaşi. Farurile automobilelor lasă dâre încolăcite pe pereţi noaptea şi am senzaţia că sunt becuri aprinse. Dacă nu faci mişcare, auzi vecinii cum se plimbă prin casă, cum îşi întind pe masă farfuriile pentru cină. Eu te aştept pe tine, căci nu-mi place să mănânc singură, nu am poftă. Îmi aranjez părul, îl piaptăn, îmi fardez pleoapele, pun parfum peste încheieturi şi stau pe canapea, să nu-mi şifonez rochia. Citesc la lumina lămpii din colţul camerei, care străbate cu greu. Când mă plictisesc, ascult ştirile la radio. Război, război, război.

Nu vii. Am ieşit la plimbare, dar plouă pe stradă şi apa se prelinge în şuvoaie peste pavaje. Se adună în bălţi mari, cu bulbuci. Picură apa de pe copacii goi, din streşinile stricate si din norii pâcloşi de deasupra. Magazinele au storuri mari, iar vitrinele strălucesc, burduşite ochi cu obiecte ademenitoare. Chioşcurile de ziare stau parcă aplecate de la atâta umezeală, iar hârtiile zboară bezmetice. Bate vântul şi grăbesc paşii. Bat clopotele în catedrală din apropiere, e ora nouă. Felinarele din franjuri de fier ard cu flacără mică şi paltoanele nu prea ţin de caldură. Din cafenele răsună voci pline de jovialitate, se bea ceai cu tărie, se fumează turceşte şi se stă la taclale. Să intru şi eu?

Leave a Reply

