Mall

În faţa casei mele s-a ridicat cu mare vâlvă un hipopotam, fără cap şi fără coadă. Lumea se agită fără măsură să intre. A făcut sacrificii. Mie însă, mi-a luat cerul şi apusul de soare. Şi-atunci mă pot aştepta ca cei ce vin din urmă să aducă tornade şi uragane şi inundaţii sau foc. Fără urmă de regret, să măture totul din cale, să tragă la răspundere sisteme politice, în timp ce sfincşi mor şi piramide se dărâmă.

L-au împopoţonat cu luminiţe şi vitrine strălucitoare, cu reclame uriaşe, cu marmură întinsă pe jos. Toate îmbie, toate îţi fură ochii. Se vede de la o poştă, inclusiv de la celalalt capăt de oraş. Să vină toată lumea şi să se mire.

Cum am zis, hipopotamul din faţa blocului, nu încetează să mă uimească. Culege toţi visătorii şi le dă exact ceea ce caută ei cu ardoare. Vrăji fara vrăjitoare. Şi e strâmb şi rece şi dur. Şi face să-mi piară toată încrederea mea, speranţa într-o lume mai bună. Ne tot uităm la filme din viitor, dar cred că deja viitorul e aici. Mega monştrii şi giga calorii. Hipermarket şi tone de ton. Intră însă în burta hipopotamului zilnic zeci de visători, cum i-am denumit aici, cu carduri pline şi ies fără puteri sau identitate. Nu mai simt de mulţi ani gustul pierzaniei, din pura şi degradanta resemnare.

4 thoughts on “Mall

  1. imi place hipopotamul, desi cam mic si urat fata de fratii lui mai mari, insa e pacat cum ne foloseste , de cum ne lasam pacaliti, de cat de mult ne place….pacat… ca imi place. dar nu imi place nici mie apropierea prea mare de oras, parca hipopotamul asta ni se baga in suflet cu forta, daca ar fi mai deprate macara ne-ar face sa gandim de 2 ori inainte sa mergem la el, asa nici macar nu gandim, nici macar nu trece prin cap sa mai gandim…

    • Pe mine ma enerveaza ca mi-a furat privelistea, unde mai pui ca stau la etajul unu, si de la inceput nu prea am avut ce vedea. Insa eu sunt ca in vorba aceea din popor (ma rog!!) care spune ca vulpea daca nu ajunge la struguri, spune ca-s acrii!!!!

Leave a Reply

