Lene

În fiecare dimineata mă trezesc năucă de cap. Bezmetică, în somnolenţă, dar cu elan muncitoresc. Când dau cu ochii de tavan, mă speriu, căci sunt tot la mine în cameră. Nici vorba de tărâmul fermecat. Şi trebuie, ca o simplă regularitate, să mă ridic, să-mi iau papucii, să-mi spăl dinţii. Să mă gândesc la programul zilnic şi la ce să pun pe masă. Ca o gospodină veritabilă. Cine are de mers şi unde, cât îmi ia să ştreg praful. Să întind azi haine afară sau va ploua?

Mor de somn. Mi se închid pleoapele, îmi vine să dorm cu capul pe tastatură. Am băut o tonă de cafea, şi efectul este zero. Simt o copleşeală imensă, fără margini parcă. Simt cum nu mă ascultă corpul ăsta, nici mintea, şi nici măcar raţiunea. Se poate să fie vremea de vină, schimbarea de oră, dar ceva cu siguranţă se întamplă, căci altfel nu aş putea explica starea asta de lene congenitală, trecută în extrema de somnolenţă cu ochii deschişi. Mă plimb singură pe sub bolta senină a ţestei mele, cum ar spune scriitorul.

Am observant, fără răutate, că mai mult stau, decât fac orice altceva. Normal, stau bine în scaunul de unde tastez frenetic, însă cred ca undeva, în interiorul minţii mele limpezi şi neprihănite, “statul” ăsta chiar s-a instalat bine. Am o lenevie cronică, ce se va agrava în timp, până la catatonie. Nu e vorba că stau lungită pe canapea. Asta iese din start din discuţie, căci fac o grămadă de lucruri peste zi, abia ţin pasul cu responsabilităţile. Însă stau şi nu-mi mai pun folosesc anumite părţi din organele interne, organe vitale în viaţa de zi-cu-zi. O parte din creier s-a blocat pur şi simplu, o parte din inimă, şi probabil şi muşchii s-au cam atrofiat. Am să-mi fac un control şi la ochi, căci simt că nu mai văd bine situaţiile în care mă aflu. Iar apoi o să mi se prescrie ceva şi pentru auz, că astea două merg mână în mână. Groaznic când ajungi să depinzi de medicină.

Am să ies la plimbare acum, sa fac puţina mişcare. Nu mai am nimic important de spus.

Leave a Reply

