De unde pana unde … succes

De câteva zile încoace îmi dau târcoale nişte întrebări, la care până acum n-am găsit răspuns, şi, dintr-o joacă, s-au deschis absolut toate minţile, iar evidentul era în faţa mea. Nu l-am văzut, căci nu ajunsesem încă în faza de strădanie excesivă pentru a raspunde la acele întrebări. Câteodată, chiar e mai bine să aştepţi ca lucrurile să se rezolve de la sine, decât să te afli în treabă şi să munceşti pe brânci, ca mai apoi să intre în schemă dezamăgirea, cum că nu eşti în stare de nimic. Foarte multe zile am aşteptat acest moment, chiar dacă a fost o aşteptare latentă, fără eforturi deosebite, care nici măcar nu m-a epuizat. Poate că am şi bănuit eu ceva şi astfel am stat liniştită la pândă, poate-poate se întrevede ceva. Şi uite că acum la finalul glorios, deşi chiar că nu este deloc glorios, am senzaţia că am învins. De fapt, n-am învins nimic. În definitiv, am avut dreptate, iar acest lucru este socotit un succes. Şi aş fi meritat ceva mai mult credit pe viitor, iar diploma mea de pe perete să aibă un rost. Însă nimeni nu ştie despre toate victoriile mele, iar cum eu nu sunt o persoană care să se împăuneze cu triumf, nimeni n-o să ştie vreodată. Stau doar şi savurez în linişte, cu un zâmbet de satisfacţie pe faţă, de zici că cine-ştie-ce descoperire am făcut. Probabil că pentru unii ar fi ceva firesc, să ştie tot, să audă orice, să fie pe fază la toate provocările. Sau poate şi ei au primit aceleaşi feed-back-uri, la o pipă târzie. Eu sunt mulţumită şi aşa. Să fie toţi bucuroşi, căci oricum nu vor şti ce să facă cu informaţiile. Nici eu nu ştiu, dar nu despre asta este vorba. Nici nu vreau să ştiu, căci atunci ar putea să se întrevadă o intenţie malefică, iar eu mă consider o pacifistă convinsă. Vreau doar flower power, toată ziua bună ziua. Alţii probabil că fac încercări disperate de a intra în favoare, însă nu văd cum ar face faţă efectiv. Pentru că este, şi a fost, dificil, inclusiv pentru mine, să găseşti exact ce să spui şi tonul adecvat pe care să le spui, şi câte şi mai câte, căci e destul o singură ratare şi toate se prefac în praf de aruncat, iar întrebările rămân ascunse şi tot fără răspuns. Poate că seara târziu ar trebui să dorm pur şi simplu. Oboseala şi refularea au mers mână în mână şi reuşitele s-au strâns lanţ.

Reuşita constă în cine are răbdare să aştepte finalul. El stabileşte cine ia şi cine dă, care parte este cea avantajoasă, sau cine a rupt picioarele cui. Căci uneori merge şi aşa. Cine nu moare, primeşte pe loc o statuie cu el însuşi, să o poată expune în gradina din faţa casei, sau în parcul central ca şi edificiu de onoare. Îmi spunea cineva ieri că dacă ai rabdare, toate se rezolvă, iar dacă nu ai rabdare, să iei în mâinile tale destinul şi să-ţi faci dreptate. Să-ţi câştigi singur premiile. În stil mafiot. Iar cine nu crede în brutalitate, să facă bine şi să-nceapă.

2 thoughts on “De unde pana unde … succes

  1. cred ca toti avem nevoie de mici victorii de zi cu zi…uneori ne luam premiul alteori nu. Nu stiu alta vietuitoare in lumea asta atat de dominatoare si avida de acceptare ca omul. Evident in populatiile sociale (maimute, lupi) victoria se reduce la supravietuirea in grup ceea ce automat inseamna diferenta dintre viata si moarte ….dar la oameni?!…cred ca ego-ul nostru e prea mare si avem nevoie de astefel de intariri sociale si vorba ta, daca esti umil si altruist dintr-o data nu mai e o calitate si ai face bine sa nu mai fi asa “fraier”…ca altfel ….nu esti apreciat, ce calitati?! ce eficienta?! daca nu ai ingenunchiat pe cineva inseamna, mai nou, ca te lasi calcat in picioare iar onoarea, respectul si alte calitati ,zic eu nobile, sunt reduse la tacere…iar apoi concluzionam fooaaaaaaarte inteligent “daca si-o cere….!!!”

Leave a Reply

