Curatenia de primavara

M-am apucat de marea curăţenie. Toate vechiturile din pod trebuie aruncate, trebuie făcut loc pentru primavară. Şterg ferestrele, să intre lumina. Şterg de praf toate cărţile şi dau afară toţi păianjenii, căci nu-i pot omorî, aşa iubitoare de gângănii cum sunt. Mătur cu sârguinţă, spăl candelabre şi mobile şi podele, mai ceva ca o albinuţă-n stup. Această îndeletnicire mi se pare absolut utilă şi la locul ei, chiar dacă te stoarce de toate puterile omeneşti. Primavara trebuie să vină cu miros proaspăt, cu strălucire în lucruri şi în gând. Tot secretul constă în a-ţi pune un batic colorat pe cap şi în a cânta cu voioşie. În timp ce ştergi, speli, scuturi, cureţi, sortezi şi cel mai important răstorni din temelii casa. Este aproape hilară întreaga tevatură, căci după un timp extrem de scurt toate revin pe făgaşul normal, mai precis praful se adună în straturi suprapuse, păianjenii revin în cotloanele lor, parcă enervaţi de faptul că i-ai alungat ca o brută insensibilă, se adună pete şi acareturi, de care chiar ai crezut că ai scapat. Oricum e haioasă toată această mişcare de răscolire a tuturor obiectelor şi a stării de fapt, deşi cred că facem asta doar pentru sufletul nostru, şi culmea e că ne simţim împliniţi de pe urma adrenalinei adunată în timpul aventurii.

La urmă, stai tolănit într-un fotoliu (să nu cumva să murdăreşti canapeaua), admiri cu o satisfacţie de sine ce întrece orice bariere, florile din vaza de pe birou, unde mai ai adunate o grămadă de obiecte total inutile, dar pentru care a fost deja imposibil să mai găseşti locuri ferite de privire, şi bei un pahar de apă rece. Mulţumit de rezultat, însă cu ochii la sertarul în care n-ai mai apucat să-l dichiseşti. Acum pot să vină musafirii petrecăreţi, agitaţia şi iepuraşul ţopăitor.

Cu părere de rău, trebuie să-mi fac ieşirea de pe scenă ca o adevărată gospodină cu talent, căci mi se arde mâncarea pe foc.

4 thoughts on “Curatenia de primavara

  1. Foarte funny povestioara de azi…Mi-a adus un zambet larg pe fata, intr-o zi mohorata si ploioasa, care ma face sa ma apuc cu mai mult elan sa spal faianta din baie:)))))

    • Asta ma bucura maxim, pentru ca indiferent de vreme, sarbatorile trebuie sa vina cu zambete pe fata si lucrurile trebuie sa straluceasca! Obligatoriu, asa scrie la carte!!! Mult spor cu faianta, da-o gata!!! Cu toate ca m-am dat mare aici, si eu mai am de smotruit una alta, si mi-am pregatit o portie sanatoasa de energie, care sa sperie orice firicel de praf, si care ingrozit si terorizat de vitalitatea mea, sper sa se pulverizeze. Spre binele lui! Caci altfel am o intreaga gama de solutii si ustensile care vor aduce tortura lenta asupra lui!!! Tin pumnii pentru macelarirea mizeriei si pentru redarea prospetimii!!! Pupici!

  2. vaaaaaiii inteleg perfect starea de bine de dupa curatenie…ultima data a durat pentru mine 5 minute…pana au venit musafirii si au calcat la propriu in picioare munca mea….nu inainte de a exclama mirosul placut din casa, atmosfera luminoasa si …curatenia. Partea buna e ca drumul pana acolo la mine e presarat cu multe amintiri deoarece eu ce scot din sertare: biletele, poze, flori presate….toate se intorc la locul lor binemeritat dupa o portie zdrava de melancolie.

    Cu faianta din baie am si eu probleme….din fericire exista Jon Bon Jovi cu ale lui “Have a nice day” sau “It’s my life” care fac treaba mai usoara.

    • Eu am o mare placere in a face curatenie de toate sarbatorile asezate in calendar, insa uneori chiar ma spetesc sa aranjez totul intr-o ordine precisa (ca doar sunt fecioara!!), iar la urma toate raman intr-un haos de nedescris. Nu asta ma deranjeaza, ca sa ma intelegi, ci faptul ca nu reusesc sa obtin casa perfecta, cu mobilele perfecte, cu curatenia perfecta. Aici e problema (si repet, doar sunt fecioara!!!)!

Leave a Reply

