Nu intraţi în librării

Ieri m-am pierdut cu totul într-o librărie. La raionul de cărţi pentru copii. Am deschis o carte frumos copertată, şi am rămas ţintuită pe loc nici nu ştiu cât timp. M-am pierdut printre amintiri, unele haioase, altele pline de adevăr, şi nu mai pot să spun că am căzut în nostalgie, ci că am simţit o adevărată durere. M-am simţit la ani lumină distanţă faţă de o lume mult prea fermecată, mult prea inocentă, mult prea fantastică şi plină de aventură. Fiecare pas, sau gând, sau trăire, învăluită în mii de întrebări naive, toate le-am făcut la rândul meu. Şi câtă satisfacţie mi-a dat fiecare cucerire… Şi câtă importanţă de sine… Am citit fragmente, dar eu am derulat întregul film în mintea mea şi, din disperare, m-am chinuit să ies din magazinul de vise ambulante, căci aş fi dat toţi banii mei pentru o pagină din acea carte. Sau, ca un hoţ matur, aş fi rupt-o, pe ascuns, să o pun în portofel, s-o duc cu mine peste tot şi s-o pot citi la nevoie. Dar ce exemplu aş fi fost? În acel moment am ajuns la concluzia: … iar acum este oportun să recitiţi titlul de mai sus.

4 thoughts on “Nu intraţi în librării

  1. datorita artocolului tau mi-am adus amitne de activitatea mea favorita in studentie pentru umplerea unei ore libere…..libraria. mai ales ca mai nou unele au spatii special amenjater pentru lecturare, sau ascultarea unor piese de pe cd-urile aflate la vanzare. dar da uneori te cufunzi intr-o lume creata din amintiri si vise. Iar cand vine vorba de copii e chiar interesat cum amintirile si gandurile de atunci, cand eram doar niste pui de om se impletesc cu activitatile de acum cand unele dintre noi (tu !!!) crestem niste pui de om. macar librariile ne fac sa ne reamintim lucruri pe care din pacate le dam uitarii, de exemplu in cazul meu mi-am adus amitne ca imi placea la nebunie o carte pentru copii care descria comportamentul unor pasari inclusiv moduri de observare a acestora…..nu de alta dar intre timp am absolvit o sectie a facutlatii de biologie iar comportamentul animal e disciplana in care m-am si specializat…ciudate sunt amintirile astea…si frumoase

    • Aici, la libraria unde am fost eu, din pacate, nu sunt locuri unde chiar sa stai in tihna sa citesti. Eu am stat, rezemata de un raft, pana mi-au amortit picioarele si am plecat pentru ca vanzatoarea deja incepea sa se uite crucis la mine. Parca putin suparata, cu genul ala de privire care spune cine te crezi de citesti aici pe gratis… Asa ca as aprecia daca am fi si noi mai moderni si am adopta o atitudine ca si cea pe care ai descris-o tu. Atunci poate as avea mai mult curaj sa ma intorc. Si sa ma las dusa de valul imens ce aduce pe tava trecutul.
      Ciudate amintiri, ai dreptate…

  2. De muuuult timp vreau sa ma duc sa-i cumpar lui Robert niste carti frumos colorate pentru ca desi le mai invers a devenit mult mai interesat de ele. Si citind ce ai scris tu m-am hotarat, astazi merg si sper sa imi treaca dorul de miros de carte noua pe care il ador, si sper sa ii placa paginile colorate pe care o sa i le cumpar piciulucului meu drag. Te pupacim amandoi si iti multumim…

    • Ohoooo, o sa te pierzi si tu prin multimea de carti. Copiii din ziua de azi sunt niste norocosi, sper doar sa prinda drag de carti. Sa aiba timp de citit, sa fie incurajati si de societate in acest sens. Oricum, ii doresc lui Robert distractie maxima, pentru ca ai cu ce sa-l surprinzi din acest punct de vedere. Emma este de-a dreptul cucerita si deja are preferinte. Are carti de suflet, langa care daca o pui, nu se mai dezlipeste. Iar mie imi creste inima de placere si mandrie. Pupicim si noi. Have fun !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leave a Reply

