Zoo

Am o colecţie întreagă de animăluţe de pluş, cu siguranţă pentru că am un pitic mic în casă.

S-au adunat munţi, şi aici chiar nu exagerez. Există şi se desfăşoară în toată casa. Au o lume a lor, locuri prestabilite de întâlnire, şi-au făcut amici şi preferinţe. Spre exemplu, panda, care nu zâmbeşte niciodată, este mână în mână cu renul, renumit pentru reprezentaţiile sale de teatru (are loc pentru mâna păpuşarului), mai ales pentru rolul „Domnişoara Emma”, care o distrează pe fetiţa mea cel mai mult. Şi aşa mai departe, căci am numărat la un moment dat peste vreo sută de astfel de amiciţii. Dimineaţa se trezesc toate, se adună pe covor, şi cântă, dansează, urlă ca în junglă, râd de se tăvălesc, sunt plimbate cu căruciorul, fac magie de tipul hocus-pocus, unele dispar de-a dreptul, altele apar de nicăieri. La mijlocul zilei, se instalează un fel de haos, când pe masă sunt cuburi, sub scaune păpuşi cu părul natural, pe canapele se întind cărţile colorate, iar peste tot domnesc jucăriile de pluş. Calc pe gâtul dinozaurului, încerc să mă redresez, ajung pe o roată de maşinuţă (deşi nu sunt de pluş, ele există, în diferite forme şi mărimi), simt cum îmi pleacă pământul de sub picioare şi mă prind cu disperare de o coadă de maimuţă, care nu se ţine de nimic. Cad, evident.

Mă ridic furioasă.

Gata! Până aici v-a fost! Vreau ordine şi disciplină!

Aduc lada de plastic şi le-ndes pe toate, să-ncapă. Când sunt aproape gata, iar jucăriile fac feţe-feţe de implorare şi rugăminte genul „hai nu fi şi tu aşa”, simt în spatele meu o prezenţă cu o intenţie precisă, mă întorc brusc, să surprind exact fapta, simt cum sunt ocolită cu grabă, lada se răstoarnă, iar jucăriile câştigă bătălia.

Ok, ok, ok, lasă că vine şi seara, şi atunci să vă văd! O să fiţi cu toatele trimise la nani. Iar care se va opune, va fi dusă cu forţa de către subsemnata. Iar peste noapte, treaba voastră ce visaţi, căci mâine simt că vi se pregăteşte o aventură mai mare decât voi toate la un loc.

4 thoughts on “Zoo

  1. Sa inteleg ca infiecare zi se joaca, se imprietenesc si discuta fara rezerve, iar pauza ta de somn, ordine si disciplina e noaptea cand oricum nu ai musafiri care sa aprecieze. Cred ca numai cine nu are copii poate sa zica ceva de jucariile imprastiate in toata casa…nu de alta dar de un an si opt luni e o alta stapana in casa si e mare amatoare de animale.

    • Cateodata, nici eu nu stiu de unde apar, sau ca le-am cumparat vreodata. Ies la iveala de pe te miri unde, zici ca numai in ciuda mea. Si macar daca as putea descrie dimensiunea muntelui care se aduna seara… m-au depasit cu totul. Si exact cum ai spus, cand toate sunt la locul lor inseamna ca e noapte. Ca in rest, nu prididesc cu adunatul!!!

Leave a Reply

