Dacă

Dacă ai posibilitatea să vezi lumea prin ochii propri, la ce să mai ai nevoie de opinia celorlaţi, iar dacă ai şi ochelari, n-ar trebui să fi considerat expert?

Dacă viaţă se compune din ore, minute şi secunde nenumărate, la ce să mai ai nevoie de ceas, iar dacă alţii le numără pentru tine, pentru ce atâta grabă?

Dacă tu singur decizi pe ce cale vrei s-o iei, la ce bun să dai banii pe busolă, iar dacă oricum nordul migrează, are rost să alegi o anumită destinaţie?

Dacă oricum roata se învârte, o dată alb, o dată negru, la ce mai folosesc hainele colorate, iar dacă tot se fabrică, de ce nu ne simţim mai roz?

Dacă afară curge ploaia şi pluteşte în aer umezeala, la ce să mai întinzi părul cu placa, iar dacă oricum nu stă bine, mai contează dacă ai asortat jacheta cu fularul?

Dacă în fiecare zi avem nevoie de dragoste adevărată, la ce ne mai folosesc filmele siropoase, iar dacă le-am văzut o dată, pentru ce să le tot reluăm?

Dacă ideal este să îţi faci timp pentru micul dejun, …

Şi aici m-a pufnit râsul, când am realizat că eu nu iau dimineaţa decât cafeaua pe stomacul gol, iar cuvântul ideal a fost cel care mi-a demostrat că dacă, atunci să fac bine şi să schimb ceva.

6 thoughts on “Dacă

  1. nu exista nimic ce e ideal sau “trebie” dar nu stiu conform uneor legi nescrise, oricat de rebeli ne-am simtii sau moderni….tot ajungem sa ne compolacem si sa facem un lucru pentru trebuie, sau asa se face, fara sa intelegm cu adevarat daca e util, daca stim de ce il facem sau macar sa inteleg procesul…cum sa schimbam asta?! habar-nu am, poate ai tu o idee….

  2. daca ne-am opri pentru o secunda si am privi in jurul nostru si am incepe sa vedem cu adevarat ce este in jurul nostru, am realiza ca in marea majoritate a timpului suntem pe “pilot automat” (apropo de filme “click” este unul dintre preferatele mele) pentru ca ne lasam coplesiti de ceea ce ne este impus si dusi de curent.
    daca am incerca sa ne cunoastem si sa ne intelegem pe noi insine, si sa ne acceptam, sa avem grija de noi, sa ne iubim.. atunci probabil ca ne-ar fi mai bine si am putea sa fim mai fericiti:)
    dar doar.. daca vrem:P

    • Foarte frumos spus! Si cu cata dreptate vorbesti! Macar daca am putea sa te ascultam si sa facem cum ai zis, totul ar prefect. Insa… constitutia noastra de oameni nu prea ne lasa sa fim fericiti. Unde mai pui ca mintea fiecaruia explodeaza de la atatea intrebari fara raspuns. Sau cu raspuns, dar greu de aplicat. Multumesc de comment, mi-a placut tare mult!! De reflectat asupra lui!!!

  3. hmmm..
    ai nev de opiniile celorlalti pentru ca asa ai fost invatat sa o faci si e al naibii de greu sa te desprinzi de ideea asta, chiar de o constientizezi….
    de ce traiesti pt altii? sincer ? pentru ca nu avem curaj sa traim pt noi..nu avem curaj sa ne impunem parerile autentice ..
    de ce haine colorate…?? pentru ca sufletul nostru e incolor de la atata..sete de adevar…
    de ce filme siropoase? tocmai pentru ca avem nevoie de dragoste adevarata…dar e mai simplu sa privim filmele decat sa incercam sa traim dragostea adearata…caci oricum dragostea adevarata nu e ca in filme..caci e a noastra..si dintr o data mai grea si mai izolata..
    si “daca”si “ïdeal” fac ele casa buna…caci DACA ramane in forma lui de intrebare..iar IDEAL in forma lui reala adica de ..NEATINS..

Leave a Reply

