Poveste despre noi aranjamente

Un Melc reconfortant stă pe o creangă dintr-un pom, în faţa ferestrelor mele. Ieri, urmărindu-l, l-am văzut că nu se mai plimbă, casa lui părea grea şi plină, aşteptând oaspeţi şi făcând curat. Şi-a făcut mai demult o instalaţie ilicită şi ascultă radio fără să plătească taxele de rigoare, s-a dotat cu un robot de bucătărie, şi-n timp ce amesteca un aluat pentru pâine, dansa lent în odaia lui, pe Bob Marley. Şi-a pus perdele noi, de culoarea portocalei, asortate copacului unde stă în chirie, şi are fotolii negre din piele, aduse în cârcă de furnicile de la parter. Şi-a curăţat şi acoperişul casei, şi poteca din faţă, şi curtea din spate, spre seară stând obosit într-un cot, să-şi bea cu nesaţ o coca-cola. Mi-a făcut semn când au ajuns musafirii. M-a chemat să particip şi eu la ospăţ, dar am dat din cap că nu-nu-altă dată!, i-am zâmbit pentru invitaţie şi am tras draperia, imediat după ce s-a auzit cum s-a închis uşa lui de la intrare. Toată noaptea lampioanele au ars, lumea a zguduit casa din temelii. Azi-dimineaţă, domnul Melc era mahmur, după felul în care îi stăteau ochii, încolăciţi unul după celălalt, dar era fericit, vesel şi cu un aer de învingător. Mi-a spus că după toată tevatura, s-a ales cu ceva. Şi-a găsit perechea! S-a îndrăgostit! Iar ea… ea i-a răspuns afirmativ cererii lui în căsătorie. Astfel că mă anunţă că se mută. Cât de urgent posibil, fără întârziere. Căci are nevoie de o casă mai mare…

2 thoughts on “Poveste despre noi aranjamente

Leave a Reply

