Anul pătrat

1. Eu şi anotimpurile

Vara – încep cu ea, căci mi-e preferată. Vara mă scald. În ape simple de râu sau de mare. Flutur în vânt, am poftă de mâncare, mă joc cu copiii în faţa blocului, colind magazinele şi ascult muzică.

Toamna îmi pierd tot elanul adunat peste vară. Stagnez între minute prelungi de neputinţă şi un fel de supărare. Gust struguri şi accept că borcanele trebuie umplute cu murături. Fac curăţenie, dintr-o idee naivă, presupunând că va ţine o veşnicie.

Iarna am uitat cu totul de vară, căci mă ascund bine, între romane groase şi vechi, între pături de lână şi căni aburinde. Mă ascund şi dorm sub căciuli croşetate, sub plapuma grea cu trei straturi. Mă închid între patru pereţi şi aştept cu răbdare.

Primăvara sper să vină vara. Sper să mai am chef de vară. Sper să fie o vară cu acţiune.

2. Toate anotimpurile sunt femei

Vara este o secretară rotundă. Ce vorbeşte mult şi apăsat, ce râde şi-şi face treaba repede şi eficient.

Toamna este o vânzătoare ovală. Pune în balanţă legume şi rechizite şcolare, castane şi peisaje, negociind cu fiecare, preţuri şi cantităţi.

Iarna e o judecătoare pătrată. Stă falnică deasupra tuturor, dictând cine, ce şi cum. Cine nu se supune, este congelat şi făcut pachet, numai bun de trimis în ţările calde.

Primăvara este doctoriţa trapez. Repară reumatisme şi avitaminoze, depresii şi regrete trecute.

4 thoughts on “Anul pătrat

    • Da, eu una sunt o persoana a anotimpurilor calde. Nu pot spune ca pe cele reci le urasc, dar nici foarte dragi nu-mi sunt. Am sa merg anul acesta la schi, poate-poate imi schimb un pic pararea :)!

      • Despre schi, numai de bine. Am avut o singura incercare, fara probleme, panta lina (foarte lina.. extrem de lina.. lol). Stii ce sa incerci ca sa te indragostesti de iarna? Patinajul.. Dar nu la loc inghesuit, cu multi “talentati” care fac “loopinguri” printre copii si bunici.. la o ora cand nu este foarte multa lume, sa te bucuri de gheata si acea minune a alunecarii line sau mai rapide pe acea oglinda a naturii.
        😀

      • O, si eu ador patinajul. Este unul dintre sporturile mele preferate. Nu-mi plac patinoarele din oras, caci primesti patine ce au trecut prin multe la viata lor, si nu ai stabilitate pe ele, imi placea cand aveam eu patinele mele personale, cu care mergeam de-a dreptul pe lac. Grozave timpuri… Dar poate ma prinde si schiul. Incercam, ca de pierdut… nu tare avem ce.

Leave a Reply

