Three apples high

Locuind într-o ciupercă măruntă la marginea oraşului, în nişte încăperi cu tavanul jos, ca o carapace obsesiv-compulsivă, mâncând la mese ca pentru piticii din poveste şi ronţăind mereu câte un ursuleţ gumat, am senzaţia că am intrat la apă. Că am ajuns să fiu mică, mică, mică, fix cât trei mere puse cap-în-cap. Cineva a dat drumul la robinetul de apă rece, care acum curge, curge şi nu pare să se mai oprească până când nu mă micşorez până la nivel de hobbit din comitatul pădurilor fermecate. Cu cât mă cobor mai jos, simt frigul ce trece prin parchet şi am senzaţia ciudată că cei de lângă mine se transformă în uriaşi care dacă fac un singur pas, mă vor strivi ca pe un biet gândăcel. Am senzaţia că dacă cineva va deschide frigiderul, aerul îngheţat dinăuntru mă va paraliza pe loc, lăsându-mă fără răsuflare ani şi ani de-a rândul. Mi-am dat seama că de la atâta apă am devenit o fricoasă şi jumătate, în aşteptarea viiturii celei mari. Mi-am adunat boabe de piper şi frunze de dafin şi multe, multe beţigaşe de vanilie, căci în caz de potop, să-mi pot face arca salvatoare, în care să încapă şi ceilalţi locuitori ai casei mele aflate în plin proces de diminuare. Cu siguranţă, când se vor aduna straturile groase de zăpadă, acoperişul casei ori va ceda, şi ne va prinde pe toţi, cu mici cu mari, sub greutatea corespunzătoare, ori va rezista eroic, dar atunci vom fi blocaţi pe timpul întregului anotimp, fiind nevoiţi să trăim cumva din micile provizii adunate peste an în cămară. Iar dacă ne vom păstra aceste dimensiuni reduse, de oameni mărunţei, dacă vom avea curajul să păşim măcar înafara casei, probabil să fim aruncaţi de colo-colo, în bătălia dintre ţurţurii de gheaţă, burniţă şi ploaie. În cartea de vrăji a celor mai neajutoraţi, scrie cu cerneală roşie de atenţionare că, dacă ai curajul să te aventurezi după uşa blocului, pentru a câştiga lupta cu apa, trebuie să faci incantaţii sub prosop.

2 thoughts on “Three apples high

Leave a Reply

