Dezvăluirile incendiare ale lui Ştietot

Ştietot e foarte bun prieten cu mine. Ne ştim de mici. La şcoală, el lua nota 10 cu plus, eu luam ce rămânea. Nu ne mai întrecem acum, de când cu maturitatea, căci am ajuns la înţeleapta concluzie că mai bine râdem împreună de greşelile mele, decât să râdă numai el singur. Ieri seară, însă, m-a sunat cu o voce bolnavă, că vrea neapărat să mă vadă, că nu-i nimic grav, n-a avut accident de maşină sau altă nenorocire, ci doar simte nevoia să se spovedească. A venit parcă într-o secundă şi a sunat la interfon prelung. Cred că s-a priponit în el, să fie sigur că-l deschid. L-am servit cu cafea, dar a zis că nu poate, e şi aşa de departe prea agitat. S-a aşezat pe canapea, şi-a băgat mâinile în buzunare şi şi-a lăsat capul pe spate. Şi a-nceput aşa: Te anunţ, sunt terminat! Sfârşit! Am ajuns la punctul terminus. În tunel! Nu-mi mai place nimic. Nu mai pot sta degeaba, nu mai pot asculta muzică la căşti, nu mai pot vorbi atâtea limbi străine, nu mai vreau să dansez în imaginaţie. M-am săturat să le ştiu pe toate, dar de mine să nu ştie nimeni. Cu toate astea, azi-dimineaţă draga mea, am avut o revelaţie: trebuie să mă schimb! Nu mai pot să fiu acelaşi Ştietot, cu blugi largi şi cămaşă în carouri. M-am gândit că toate necazurile mele provin din faptul că stau toată ziua şi cânt la pian, sau citesc în alfabetul Braille, sau urmăresc oamenii pe stradă să-i aud ce vorbesc. Scumpa mea prietenă, cred că sunt tratat în conformitate cu numele. Pe care, evident, l-am moştenit. Astfel, m-am hotărât şi vreau să fiu propriul stăpân, să fiu independent. Nu-i o idee excelentă?! Să am libertatea de a alege, de a face ce-mi place şi ce-mi trebuie, când vreau şi unde vreau… Poate nu mă înţelegi pe deplin, dar chiar mă simt mai împlinit. Astfel, te anunţ că de azi înainte mă va chema Oriunde! Şi pot fi contactat doar pe facebook, căci plec într-o vacanţă de regăsire împreună cu noul meu guru, Pierdevară.

Şi într-adevăr, a plecat.

7 thoughts on “Dezvăluirile incendiare ale lui Ştietot

  1. nu-mi dau seama exact la ce faci referire, articolulul e greu, dar incerc sa ghicesc in sensul ca multi dintre noi nu pot sa le stie pe toate iar cei ce le stiu aproape pe toate ramin anonimi, si totusi ramine pentru fiecare dintre noi sansa de a alege si de a face ce vrem cu libertatea noastra, cu timpul liber putin pe care il avem, important este sa nu pierdem din vedere lucrurile si pe cei ce ne bucura
    sper sa nu fi fost prea filozoafa..

    • Da, ati vazut exact ceea ce trebuia din cuvintele mele. Am senzatia ca stim prea multe uneori, fara sa ne fie de folos, iar alte dati stim prea putin, sau chiar nu stim deloc. Iar goana dupa ce stim si ce nu stim a atins cote de groaza. Zic sa luam o pauza. Cu guru Pierdevara 🙂 🙂 🙂

  2. Stii la ce ma gandeam acum?! Apropo ca e o perioada in care se aduna familiile si urmeaza o alta mai frumoasa a sarbatorilor…atunci cand e familia la masa, cu mancare pe ea, si cafea, si bunatati-uri de prajituri (ca la noi se obisnuieste sa pui toate felurile pe masa cateodata.. sau sa le uiti acolo) si se isca o discutie. Nu conteaza subiectul…sa zicem cum se aseaza cutitul langa farfurie… si vorbesc toti deodata, si toti stiu metoda cea mai buna, si se aprinde discutia, cineva o inchide…se pierde si ….incepe o alta.
    Cred ca toti avem un Stietot in noi, si cand ne e lumea mai draga se face ba simtit cu forte mari si voce puternica, ba nevazut (cu guru Pierdevara) cand avem mai mare nevoie de el.

Leave a Reply

