Mirodenii după ureche

Oricine ştie povestea cu sarea ce neapărat trebuie să fie pusă din belşug în supă, dar eu pun condimentele foarte haotic şi câteodată total nepotrivit. Ba vărs prea mult dafin, ba prea mult cimbru şi supele vieţii mele au o aromă tare ciudată uneori. Se întâmplă ca aceste condimente să-mi fie puse de alţii, mai specialişti decât mine, dar de cele mai multe ori eu trebuie să-mi gătesc evenimentele şi supele. Mama zice că mă zgârcesc la frunzării. Şi chiar îi dau dreptate. Mi-e frică să pun prea mult să nu se simtă prea tare, astfel că aproape întotdeauna ajung să pun prea puţin. Nu e vorbă, totul îmi iese relativ bine, dar aştept momentul în care să simt din feeling cantitatea optimă de piper ce trebuie presărată într-o discuţie, cantitatea de zahăr vanilat când fac un compliment sau pe cea de chilli când trebuie să ard cu vorbele. Cel mai greu e cu aceste situaţii care au iz specific, mai simplu e cu momentele din ciorbele de zi-cu-zi, când poţi să pui totul după un principiu sănătos, adică nici prea-prea, nici foarte-foarte. Eu sunt oricum un om al drumului de mijloc, fără să vreau mi-a fost greu să mă ghidez după vreo margine, aşa că am ales să urmăresc linia continuă care a fost în aşa manieră concepută încât să lase loc de desfăşurare. N-am avut niciodată o viaţă prea spicy, deşi am visat uneori la ea. Faptul că n-am avut un curaj de mare bucătar şi-a pus amprenta asupra chestiunilor mele personale, transformându-mă într-un om ce respectă reţeta. Nu mă plâng, căci e foarte bine aşa. Acum mi-am cumpărat o carte mare de bucate, scrisă şi explicitată prin fotografii grozave, care se numeşte Cum să prepari în 1000 de moduri o pizza cu 365 de zile. Eu sper să-mi găsesc aici un întreg arsenal de mirodenii care să-i împrumute făpturii mele un aer de restaurant cu pretenţii.

Tema propusa de http://colectie-stiinte.ro in concursul http://www.mostwantedblog.org/2011/12/blog-power-editia-2.html

Alti participanti: http://colectie-stiinte.ro/archives/2144

http://poezele.blogspot.com/2011/10/ciuperci-umplute.html#axzz1fvdttCHu

http://little-thoughts08.blogspot.com/2011/12/amarul-gust-al-lacrimilor.html

12 thoughts on “Mirodenii după ureche

  1. Ca de obicei ma uimesti cu persepectiva ta asupra vietii. Si iar ma pui pe ganduri…incerc sa ma imaginez asa cum frumos te-ai portretizat in articol, si intradevar traiesc prcum gatesc uneori pun prea mult din ceva, alteori deloc, ca si omul care uita de mazare in traditionala salta de beuf. Problema e aceeasi … echilibrul, dar mai e una… reteta. Nu de putine ori am patit sa aplic o reteta sigura, ultra cunoscuta, fara ingrediente secrete etc, si sa descopar … ca nu e pe gustul meu. Asa ca imi iubesc ciorbele cu prea multa smantana, ma complac la supe sarate (eu de sarea din bucate nu uit) si la sandwich-urile de zi cu zi din care uit ba maragarina ba casul, ca nu as fi eu fara toate astea.

  2. Sa stii ca si eu ti.am apreciat articolul din concursul in care ne duelam si il voi si vota cand va fi cazul, pt ca e sublim. Sincer, nu ma astept sa castig in niciun concurs, sunteti mult prea buni pt mine, dar intrand in competitie cu voi, bloggeri adevarati, ma simt motivata sa dau tot ce e mai bun din mine si intr.o zi, voi fi si eu alaturi de voi, in blogosfera de elita. Pt mine blogul meu e mai mult decat un hobby, e o parte din sufletul meu. Multumesc sincer pt apreciere si mult succes in continuare. 🙂

    • Iti multumesc inca o data pentru frumoasa apreciere, sa stii ca pentru mine conteaza foarte mult. Nu de alta, dar si eu sunt incepatoare in ceea ce priveste blogul, caci abia anul acesta l-am faurit. Iar eu chiar cred ca nu prea conteaza cat esti de nou in domeniu, ci mai degraba ce ai de spus sau de aratat lumii. Si exact cum spui, la fel e si pentru mine, pun tare mult suflet in el, iar asta sper sa cantareasca mai mult decat orice. O sa invatam impreuna! A! Si felicitari pentru participare, iar cum niciuna dintre noi n-a castigat (felicitari celei care a facut-o!), nu ne mai duelam, ci ne citim reciproc! Sa ne auzim cu bine!

Leave a Reply

