Pe Pluto se pluteşte

Am ajuns acolo dintr-o întâmplare nefericită. Mergeam cu aeronava şi admiram când una, când alta, când ambarcaţiunea noastră s-a oprit brusc. Căpitanul ne-a făcut semn să nu ne îngrijorăm, putea fi doar o defecţiune minoră. Astfel că am rămas în scaunul meu şi-am încercat să-mi termin de băut sucul şi să reiau lectura ziarului vechi de vreo 2 luni (nu mă deranjează să recitesc anumite ştiri, le înţeleg parcă mai bine pe măsură ce tot revizuiesc informaţiile). Căpitanul ne-a înştiinţat că putem să ieşim din navă, eventual să vizităm planeta Pluto din apropiere, unde putem să ne plimbăm puţin şi să ne destindem încheieturile. Parcă mi-a surâs ideea. De ce să pierd timpul cu acelaşi ziar, când aş putea cumpăra unul nou, care să-mi ajungă încă vreo 2 luni, şi bonus să-mi iau nişte bunătăţuri? Aşa că, mi-am luat două-trei obiecte de strictă necesitate şi m-am încris în a doua tură de deportare pe Pluto.

Ce să spun, planetă frumoasă. Cam friguroasă, dar plină de fantezie şi cochetărie, căci e tare mică,  însă mie-mi plac lucrurile mici. Totul curat ca-n palmă, cu magazine aerisite, nu ca la noi, unde lumea se calcă la propriu în picioare, din cauza unor spaţii mult prea înghesuite unele în altele, sau suspendate, sau îngropate adânc în pământ. Nu, pe Pluto totul se face parcă foarte facil. Pluteşti printre rafturi şi te poţi înălţa deasupra lor, pentru a avea o imagine de ansamblu. Nu eşti agasat de vânzătoare, ci o pasăre colibri te întreabă la ureche ce doreşti, nu eşti bombardat cu reclame, ci nişte furnici ambulante pot apăsa nişte butoane iar reclamele să apară dacă simţi nevoia de inspiraţie, există scăunele de aşteptare, ce ies din pardoseală, pentru cazul în care ai obosit şi vrei o mică pauză. Primeşti în dar agrafe de păr, dăcă ai fost filmată că te aranjezi în oglinzile paralele din diversele raioane, sau poţi cere sfatul unei prietene, la un telefon fix ce este adus instantaneu de o girafă cu un gât mult mai lung decât cel normal.

Nimic nu se desfăşoară grăbit. Ai vreme să te gândeşti, să probezi, să serveşti mici gustări până când să poţi spune într-un final plin de sacoşe şi ambalaje strălucitoare că ai putea să te întorci fericit pe navă.

8 thoughts on “Pe Pluto se pluteşte

  1. Cred ca ar trebui sa-ti duci prietenii pe Pluto…pacat ca au denigrat-o si nici planeta nu mai este…si mai ales ca era a mea dupa zodie…oricum vreau s-o vizitez si eu 🙂 Poate chiar diseara!

  2. mi-as dori un astfel de magazin (pentru ca din cate vad, titpic feminin, excursia ta s-a marginit doar la magazin) in care sa nu fii nevoit sa te certi cu vanzatoarele, in care sa nu te simti ca ultimul om ca pur si simplu nu gasesti in acel magazin nimic care sa iti placa desi ai rasculat toate rafturile, dar mai ales in care sa iti poti permite sa intri si sa cumperi…tot ce vrei, noroc ca visele sunt gratis.

    • Of, ce m-ai citit de profund!!!! Iti dai seama ca nici n-am realizat ce-mi punea la cale inconstientul asta al meu? Chiar ca numai prin magazine m-am plimbat, fir-ar sa fie de treaba. Si aveam la dispozitie o planeta intreaga. Iti dai seama ce s-ar intampla daca as ajunge vreodata la conducerea Universului? Nu tu stadioane sau alei de promenada, nu tu parcuri sau cinematografe… Shopping, shopping, si iar shopping… vai de mine si de mine! Trebuie sa dau cardu’ inapoi, ca la mine in geanta provoaca tulburari prin atingere…

Leave a Reply

