Averea ca principiu

Foarte bogat Licurici ăsta. A adunat, a tot adunat, toată viaţa lui. Nu-i un zgârcit, dar aşa îi place lui. Să ştie că are multe, multe, multe rezerve. De lumină. A pus-o bine, în borcane cu capac etanş, undeva într-un beci ce se întinde pe sute de hectare. A lucrat singur, căci copiii şi nepoţii lui sunt parcă din altă lume, stau şi huzuresc toată ziua, fac gropi în canapele. El nu se supără, chiar dacă poarte ar avea dreptul s-o facă. Se duce înainte, căci a fost educat în spiritul în care munca îl înnobilează şi-l ridică din mocirla celor care stau ca trântorii pe spatele altora. Are acum cea mai mare avere din lume. S-a estimat anul trecut la miliarde de raze, iar cel care le-a numărat, a orbit în urma întregului proces. Licurici a intrat astfel în topul firmelor pe locul fruntaş, lăsându-i pe ceilalţi cu mult în urma sa. A fost invitat să ţină un discurs, dar a refuzat diplomatic, cum că el nu poate să se laude în faţa tuturora cu ceva ce e în caracterul lui, dar care n-a fost pus acolo de el însuşi, ci de strămoşii strămoşilor lui, cei care făceau ca ziua să poată dura luni întregi, pe când el,… el abia ţine crâmpeiele în frâu… A dat un singur interviu unui repoter băgăcios, dar a folosit fraze atât de scurte, încât bietul ziarist a trebuit să mai înflorească pe alocuri, încât să nu fie monosilabică redarea.

Şi acum, când eu scriu toate acestea, el tot munceşte. L-am întâlnit de dimineaţă. S-a oprit din cules, şi-a ridicat respectuos pălăria şi-a mormăit ceva, eu am mormăit la rândul meu. Brutăreasa din colţ ne-a văzut, iar când am ajuns în dreptul ei m-a întrebat, cu un fel de aprostrofare în glas – Ei, ce-a zis, azi ne lasă să vedem soarele?!, iar eu am dat din cap că nu, şi i-am surâs.

5 thoughts on “Averea ca principiu

  1. Poate la iarna va lau si el o vacanta…nu de alta dar mi-e dor de soare, chiar daca va ninge. Oricum cred ca cel mai interesant lucru e ca , imi plac fabulele tale enorm desi nu scrii morala, fiecare e liber sa inteleaga ce vrea, si sa i-a ce doreste din fiecare povestioara in parte.

Leave a Reply

