Fire de cuvinte

Croşetând toate clipele pe care le-am trăit până acuma, s-ar merita să păstrez o şăpcuţă, două mănuşi cu două degete şi eventual o pereche de ciorapi de lână. Nu s-a strâns suficient material pentru un pulover gros care să-mi ţină cald indiferent de anotimp, nici de pantaloni care să-mi poate picioarele pe tărâmuri estice sau vestice de punctul unde mă aflu, nici măcar de o vestă care să ţină la depărtare vântul vorbelor urâte. Am tot tors în mâini un fel de fir subţire, care abia dacă se vede uneori, şi care neavând bune proprietăţi fizice, se rupe şi trebuie din când în când a fi înnodat. Astfel că am în gât plin de noduri, de câlţi şi strănut des, şi tuşesc şi mă lamentez că firele mele nu sunt împletite cu beton armat. Am sute de cămăşi din mătasea asta blestemată şi în fiecare seară stau să cos rupturile de peste zi. Uneori tricotez şi atunci înseamnă că firele s-au mai întărit, s-au sucit mai multe la un loc, fiind astfel mai puternice. Când îmbrac hainele acelea însă, lumea zice că-s înfumurată de la atâta fum, şi s-o las mai moale cu cuvintele, să stau mută şi liniştită. Iar dacă mă întorc la cămăşile mele brodate fin, tot nu-i bine, căci par mai mică de statură şi mai vulnerabilă, şi probabil că aşa şi sunt. Lucrez încă de anul trecut la o rochie lungă-lungă, cu trenă chiar, sub care să asund vreo trei cămăşi, două perechi de pantaloni şi acestea, împreună cu şăpcuţa şi mănuşile, sper să mă ajute să pot face faţă gerului de Bobotează.

4 thoughts on “Fire de cuvinte

  1. Trebuie sa ai grija cu nodurile alea. Te pomenesti apoi ca intr-o zi nu ai sa mai poti spune ce vrei de atata incalceala si poate chiar meritai sa fii auzita, sau poate te vei impiedica prin casa in atatea tipuri de materiale si mai faci si dezordine pe deasupra. Eu zic sa iti alegi un singur fir, si fie ca se rupe sau se incalceste macar stii cu ce ai de-a face si oricand poti trece peste noduri sau chiar dupa ce te obisnuiesti sa stii sa le descalcesti….Ai sa te descuri sunt convinsa!

Leave a Reply

