Rugină şi-amorţeală în frig – aşa sunt eu… mai sumbră iarna

Zum-zum, prin ceaţă şi ploaie, albine de cenuşă se amăgesc şi mă conturbă şi pe mine. Stau, sau zboară printre ramuri de copaci goi, crezând că totuşi vor prinde ceva din miezul verii, dar nu e decât dezolare. Le primesc apoi, rând pe rând, la terapie. Căci se deprimă contagios. Am avut şi cazuri în care unele s-au sinucis, cu acul veninos din dotare. Le-am explicat că totul e o confuzie, că au amestecat prafurile între ele, că devin halucinante, dar dintr-o catatonie a ideilor fixate ca şi cuiul în perete, nu înţeleg de ce eu nu-nţeleg că ele vor căldură. Şi că o caută, şi că o vor găsi, dacă se străduiesc. Muncind în roi organizat.

Însă toată căutarea lor a eşuat lamentabil. Sterpa privelişte a orizontului le-a oferit doar trântori amorţiţi în lenea lor, în scopuri ştiinţifice, de criogenie.

Lunga mea nepăsare a fost straşnic pusă la punct de către întreaga adunătură de albine, ce altminteri ar fi zburdat pe câmpie, iar acum e nevoită să se-ntindă pe canapeaua mult prea freudiană, care le dă dureri de cap şi le conferă o nevoie afectivă înclinată spre medicamente. Mi-au spus că trebuie să le ajut să-şi găsească stupul luminos al zilei de mâine. Că, dacă le abandonez acum, potopul de afară le va mătura într-un mod nedemn, chiar şi pentru nişte vieţăţi atât de mici.

Astfel, ca o bună samariteană ce sunt, stau lângă un pom înalt, golaş, cu coajă ruginită, mă uit la albine ce dau din nişte aripi pictate cu pojar şi aştept Sfânta Duminică, să aducă plăcinte şi o geană de înviorare.

PS Nu-i adevărat! Albinele nu zboară iarna! Fugiţi de-aci fantome mincinoase!

Leave a Reply

