Lectură plăcută

Fiind un fir de praf, am avut o călătorie lungă, dar lungă de tot. Și fiindcă a dat gerul pe-afară, am hotărât să mă așed la casa mea, astfel c-am intrat printr-un geam larg deschis (oameni aștia nu prea au minte multă în anotimpul rece…), și-am fost maxim impresionat să găsesc exact ceea ce căutam: o bibliotecă în aer liber, pe rafturi. Nu-mi mai plac vitrinele prin care trebuie să te strecori, căci am trecut de prima vârstă a tinereții. Așa că, am savurat momentul de alegere a cărții pe care să mă instalez definitiv. Căci se știe, o carte e o barcă spre apele visării. Am avut de ales între conversațiile lui Vulpeasca, cică adunate-n artă, însă n-am fost prea încântat, căci atâta poveste peste poveste, te lasă fără vorbe, și mie chiar îmi plac discuțiile de bun-simț. Și între americanul care a găsit potrivit să adune la un loc un bătrân și-o mare, dar nici asta n-a prea fost pe gustul meu. Ar fi trebuit să petrec tot timpul la soare, dar nu de unul singur, sub o umbreluță caraghioasă, ci în compania unui om pe care ar trebui să nu-l înțeleg, dar pe care îl înțeleg la perfecție – asta fiind aproape imposibil de suportat.
M-am instalat, prin urmare, între coperți – una a conversației, cealaltă a apelor sărate. Și foindu-mă în toate părțile, să-mi fac un cuib confortabil, firește, am adormit.
Mare mi-a fost mirarea când m-am trezit afară, în cădere liberă de la etaj, spre trotuarul înghețat, fiind scuturat de pe un pămătuf rozaliu, prin gesturile aprige ale gospodinei încruntate.
6 thoughts on “Lectură plăcută

Leave a Reply

