Si iarasi despre domnul K.

Nimeni nu m-a intrigat intr-atat. Strangeam ochii si chiar ma sfortam sa inteleg. De ce atata calm, si de ce condamnarea. Un fel de razboi pe plan orizontal, un fel de razbunare. O aroganta innascuta, si crecuta printre usi. Trecand printr-una, apoi printr-alta si tot asa, s-a format un coridor al neimpacarii, ce n-a putut urca mai sus, spre etajele superioare, ramanand cumva la nivel instinctual, cu o sexualitate primara, cu o lene a miscarilor, cu un fel de confuzie plina de inteligenta, iar la final un cutit. Nu am inteles de ce n-a luptat. Poate ca urma sa lupt eu lupta lui, in mintea mea, intorcand starea razboiului de mii de ori pe toate fetele, dar atunci unde e el? Daca e lupta mea, atunci el e doar un las, un gentleman foarte, foarte indolent, cu bizareriile epocii trecute. Insa ceva in spune ca nu asta a fost intentia. Foile fiind incurcate, capitole incepute si neterminate, viata pana la un punct, moarte la celalalt. Intrebarile mele nu au preocupat pe nimeni, era prea evident. Domnul K. a avut decenta de a trai propria drama, cu redingota pe el, cu amantele din intuneric, cu zapaceala unor sisteme oficiale, legale si absolut enorme, in imensitatea nedreptatii lor. Doar aveau sediul in pod. In podul unei imaginatii fascinante pe de-a-ntregul.

4 thoughts on “Si iarasi despre domnul K.

  1. Am citit toate articolele despre domnul K. În ansamblu sunt frumoase ca de obicei şi te felicit ! Că nu prea am înţeles eu prea multe, e o alta poveste ! ha,ha, ha ce să-i faci vârsta !….

    • Domnul K. e un personaj celebru, de carte. Nu aveti ce intelege, sunt doar gandurile mele incalcite, in urma terminarii respectivei carti. Carte care, de altfel, m-a intrigat peste masura. M-am trezit si noaptea din somn, sa ma mai pot gandi o data. Nu aveau ce sa caute aici gandurile astea, ce-i drept. Dar au scapat din folderul cu “scrieri doar pentru mine”, si iaca-ta-le. Nu e de mirare, si nici varsta nu-i de vina… e doar o insiruire de complicate incercari de a termina eu cartea, pentru cel care nu a facut-o (caci autorul nu a terminat-o… niciodata).

  2. E vorba de Kafka, care nu a terminat romanul “Procesul” ! Nu am citit cartea , dar am intentia ! Esti curajoasa in cazul asta, sa termini o carte scrisa de altcineva, banuiesc ca e greu sa intri in pielea personajului.. dar iti doresc succes !!!

Leave a Reply

