Imi aduc aminte

Cum stateam noaptea afara pe bancuta la povesti, cum radeam incet, sa nu trezim lumea adormita treptat, cum vedeam sute de stele fara sa realizam ca va fi poate pentru ultima data cand se vor vedea atatea, deodata, pe acelasi cer negru si totusi clar. Stiu ca ma bucuram de cate un jerseu crosetat asezat cuminte peste umeri, caci de cele mai multe dintre ori afara locuia acea racoare albastra, facuta din fum, ce statea cu noi pe bancuta si care chicotea daca ii placea vreuna sau alta, dintre glume, sau daca povestile erau de groaza si ne treceau pe vreo unul dintre noi fiorii unei frici absurde. Imi aduc aminte cum beam din cani mari si albe, lapte cald si la fel de alb. Cum mancam turte cu miere si ne gandeam ce mult lapte cu turte vom bea cand vom fi oameni mari, cum vom avea un destin intins si clar, faurit din incercari urmate negresit de reusite, cum vom impresiona lumea de dincolo de gard, cu noi insine. Imi aduc aminte cum ne fascinau sutele de lilieci care colindau aproape nestingheriti atmosfera, cum ne adunam unii in altii cand latrau cainii vagabonzi sau cum ne speriam de cate o cucuvea cu ochelari, care fie ne sustinea opiniile savante, fie ne certa, fiindca radeam atat de tare incat se trezeau, torturate, toate reginele-noptii. Imi aduc aminte cum ne ridicam lent, pe langa ora unu, si cantam in cor nenea-nebunu-trage-cu-tunu’-noaptea-la-unu, si plecam bucurosi spre un somn cu mustati de lapte, cu lilieci si cucuvele, cu stele si povesti, cu zambetul pe buze.

4 thoughts on “Imi aduc aminte

    • Am mancat de Craciun turta dulce de casa (fetita mea a primit-o cadou de la acea adevarata doamna si nu m-am putut abtine, stiind ca e un fel de rai pierdut) 🙂 Cu ceai 🙂

  1. am impresia uneori ca ne retraim copilaria veghiind asupra copilariei piticilor nostrii….si ne e dor…

Leave a Reply

